torstai 27. syyskuuta 2012

Rikkidirektiivin 250 ensimmäistä kotimaista uhria

Rautaruukki vähentää 250 työntekijää ja toimitusjohtajansa syytti MTV3-uutissa aika suoraan rikkidirektiiviä,joka nostaa kuljetuskustannuksia: MTV3 Ei voi olla muistamatta europarlamentaarikko Satu Hassin voitonriemuista ilmettä,kun päätös tästä lyötiin lukkoon Brysselissä,taas oli isänmaan parturointi onnistunut. Ympäristöministeri Ville Niinistö uutissa kehoitti teollisuutta "malttiin". Tuoreessa muistissa on,kuinka Ville Niinistö aiheutti Suomelle arviolta 30 miljoonan euron lisäkulut vuodessa lähtiessään päivää ennen päätöksiä pois Durbanin ilmastokokouksesta ja jättäessä Suomen äänen uusseelantilaiselle "toverille","jotta kattava sopimus saatiin läpi", viis isänmaan edusta. Jossain sivistysmaassa ministeri olisi eronnut moisesta mokasta. "Malttia" todellakin on,mutta vain Välimeren mailla,joita uusi direktiivi koskee vasta viiden vuoden päästä. Ja kaikki tämä lienee vasta alkua,vihreät haaveilijamme tulevat meille kalliiksi näinä ankeina aikoina. Aiheesta keskustelua Uuden Suomen blogissani: US blogi

maanantai 24. syyskuuta 2012

Antarktisen jää lisääntyy - arktisen muutos syklinen?

Media hehkuttaa arktisen jään 30 vuoden minimistä ja alartmistit ilman muuta tulkitsevat tuon johtuvan ilmaston lämpenemisestä. Me tiedämme kuitenkin näistä jäämassoista vain satelliittikauden ajalta,hieman yli 30 vuodelta,satelliittimittaukset alkoivat 1978. On täysin mahdollista,että nuo muutokset ovat syklisiä, eikä antropogeeninen,ihmisen vaikutus, näyttele mitään roolia ilmiössä. Vastaavastihan nyttemmin on asetettu kyseenalaiseksi se seikka,aiheuttivatko CFC-yhdisteet etelänavan "otsoniaukon", sen laajuus on viime vuosikymmeninä vaihdellut ilman relevanssia CFC-yhdisteiden käyttökieltoon. Alarmistien kannalta on ironista, että CFC-yhdisteiden korvaajat ovat kymmeniä kertoja voimakkaampia "kasvihuonekaasuja". LÄHDE LÄHDE Mutta medialta on jäänyt kokonaan huomaamatta tai ainakin kertomatta,että samaan aikaan antarktisen, etelänavan, jäätikkö kasvaa: Kuva Aivan vastoin IPCC:n ennusteita.

sunnuntai 23. syyskuuta 2012

Se on syksy ja tämä tiekurjuus taas!

Tulipa aihe taas mieleeni,kun ajoin aamupimeässä yöllisen sateen jäljiltä vaimoa työhönsä sairaalaan Vihtiin klo 06:25. Ei ole kovin pitkää aikaa siitä,kun tähänkin tiehen vedettiin uutta asvalttia,mutta jo nyt on sellaiset ojat,että vaatimattomankin sateen jälkeen pimeässä ajo hirvittää,vesilliirron vaara on ilmeinen. Autoilijoilta kerätään jos jonkinlaisia veroja ja maksuja niin vietävästi,mihin kaikki nämä rahat menevät,eivät ainakaan teiden ylläpitoon? Muistelen,että Suomi parisen vuosikymmentä sitten sai,oliko maailmanpankilta vai mistä,rahaa teiden kunnostukseen,koska ne luokiteltiin kehitysmaatasoisiksi. Meillä riittää rahaa heitettäväksi EU:lle,nyt jo 700 miljoonaa enemmän kuin EU:lta saamme ja summa kasvaa taas ensi vuonna. Meillä riittää lainaksi ottamaamme rahaa lappaa miljardikaupalla etelän huijarimaille. Meillä on varaa antaa kehitysapua,mutta ei varaa pitää poliisia ja armeijaa. Meillä riittää rahaa etnisten turistien hyysäämiseen,mutta ei varaa pitää teitämme edes auttavassa kunnossa näissä pimeän syksyn ja sateen vaativissa oloissa,se maksetaan ihmishengillä. Teiden nopeaan kulumiseen urille esitetään kaksi syytä,nastarenkaat ja idän rekkaliikenne,transitokuljetukset. Muistelen,että jokin tutkimus päästi nastarenkaat syyllisyydestä,miksi emme sitten veloita kunnon korvausta tuosta rekkarallista,joka tuhansin rekoin vuorokaudessa rahtaa loistoautoja Venäjän uusrikkaille mafiosoille? Amerikoissa liikennevirrat ovat kymmenkertaiset,mutten siellä juuri ole näin huonoja teitä nähnyt. Totta,että mm. Los Angelesissa ne ovat paljolti betonia,joka kestää kymmenen kertaa asvalttia pidempään,mutta valtaosa sielläkin, mm. Floridassa on asvalttiteitä. Ilmasto mainituissa on tietenkin eri,mutta saman olen havainnut kylmissäkin osavaltioissa, Coloradossa, muiden muassa,jossa suoritin Ph.D.ni vuonna 2000. (Aiheesta keskustelua Uuden Suomen blogissani: Uusi Suomi blogi