lauantai 9. huhtikuuta 2011

Raportti: Uusiutuvat energiat ovat lisänneet hiilidioksidipäästöjä USA:ssa






LÄHDE


"This is not just a small percentage increase in those CO2 emissions, but an increase far above the overall percentage increase in total power consumption across the whole of the U.S. While overall total power consumption for the year increased by 4.3%, CO2 emissions increased by 6.7%. When expressed as a percentage that figure ‘seems’ relatively small, but when expressed as a number it is in fact quite large.
That number is 201 Million tons, and read that again, because it’s not a misprint, and it’s not the overall total emissions, but just the INCREASE"

torstai 7. huhtikuuta 2011

Merien pintalämpötila laskee vastoin IPCC:n ennustetta






LÄHDE

(Tri John Ray´n (Brisbane-Australia) yhteenveto artikkelista)

"The paper by Bob Tisdale below is thoroughly technical but I have reproduced the first part of it to give an idea of what it shows. He looks at the temperature of the oceans since 1980. That is roughly the period that the Warmists love for its time of "global warming" so the ocean should have really got a fever over that period, right? Wrong! Tisdale shows that once you remove the effects of volcanoes and changes in ocean currents, the Eastern Pacific (one third of the earth's ocean) shows no warming at all and the rest shows only the tiniest warming"

tiistai 5. huhtikuuta 2011

Luulo ja urbaani legendako E10-bensiinin boikotin taustalla?



(Crazy Gas Station Pictures Collection)


HS pistää lukijoitaan ja autonkäyttäjiä todella halvalla pääkirjoituksessaan 5.4. tai sitten ao. toimittajalla ei ole alan alkeitakaan hallussaan. Jos autoilijat äänestävät jaloillaan päättäjiensä viisaudelle niin,että maailman johtavassa automaassa Saksassa 85% prosenttia ja Suomessa 45% autolijoista ei suostu tankkaamaan uutta E10:a, syyn täytyy kyllä olla muualla kuin pelkässä luulossa tai urbaanissa legendassa.

Jo koko uudistuksen psykologia menee metsään,jos tiedot E10:n soveltuvuudesta eri autoille vaihtuvat lähes päivittäin, lisääntyneeksi kulutukseksi VTT saa 2%, Tekniikan Maailma 3% ja saksalainen Auto Bild jopa 5,7%. Pelkästään näillä faktoilla autoilijan ei ole syytä ottaa pienintäkään riskiä vaurioista autolleen, onhan kustannus 98:n käytöstä jopa alimmankin arvion mukaan sama. Kun sitten suuri autonvalmistaja BMW johtonsa suulla ensin sanoo E10:n vahingoittavan ja seuraavana päivänä sanoo,että sen tekeekin vain EU:n ulkopuolinen bensa, menee loppukin uskottavuus.

Ja jos auto sitten todella vahingoittuisi, todistustaakka on autolijalla, joka joutuisi pitkään ja kalliiseen oikeustaisteluun jättimäisiä öljy-yhtiöitä ja autonvalmistajia vastaan,houkutteleeko? Toinen puoli asiaa on sitten se, ettei E10 todellisuudessa edes vähennä hiilidioksidipäästöjä,kysymys on vain laskennallisesta kikasta. Jopa itse ilmastonmuutoksen profeetta ja nobelisti Al Gore Yhdysvalloissa kutsuu nyt ekobensiiniä "petokseksi", joka rikastuttaa vain Keski-Lännen maissinviljelijöitä ja muutamaa pirtutehtailijaa.

Autoilija joka karttaa E10:a ei suinkaan ole luulojen ja urbaanien legendojen uhri,vaan omaa järkeään käyttävä kuluttaja, joka on menettänyt uskonsa päättäjiensä viisauteen.

sunnuntai 3. huhtikuuta 2011

CATO-instituutti: Vihreä energia uusharkintaan












LÄHDE

CATO-intituutti on yli 200 johtavan tiedemiehen,joukossa useita nobelisteja,"Think-Tank", joka kritisoi voimakkaasti "ilmastonmuutos"-agendaa.

"Green" energy such as wind, solar and biomass presently constitute only 3.6% of fuel used to generate electricity in the U.S. But if another "I Have a Dream" speech were given at the base of the Lincoln Memorial, it would undoubtedly urge us on to a promised land where renewable energy completely replaced fossil fuels and nuclear power"

(On huomattava,että tuo 3,6% sisältää kaiken "uusiutuvan",jos siitä otetaan erikseen aurinko- ja tuulivoima,joihin investoitu esimerkiksi Kaliforniassa valtavasti (niin että rikkain osavaltio on konkurssissa) viimeisten 20 vuoden aikana,ne edustavat vain alle 1%:a energian tuotannossa)