
(Crazy Gas Station Pictures Collection)
HS pistää lukijoitaan ja autonkäyttäjiä todella halvalla pääkirjoituksessaan 5.4. tai sitten ao. toimittajalla ei ole alan alkeitakaan hallussaan. Jos autoilijat äänestävät jaloillaan päättäjiensä viisaudelle niin,että maailman johtavassa automaassa Saksassa 85% prosenttia ja Suomessa 45% autolijoista ei suostu tankkaamaan uutta E10:a, syyn täytyy kyllä olla muualla kuin pelkässä luulossa tai urbaanissa legendassa.
Jo koko uudistuksen psykologia menee metsään,jos tiedot E10:n soveltuvuudesta eri autoille vaihtuvat lähes päivittäin, lisääntyneeksi kulutukseksi VTT saa 2%, Tekniikan Maailma 3% ja saksalainen Auto Bild jopa 5,7%. Pelkästään näillä faktoilla autoilijan ei ole syytä ottaa pienintäkään riskiä vaurioista autolleen, onhan kustannus 98:n käytöstä jopa alimmankin arvion mukaan sama. Kun sitten suuri autonvalmistaja BMW johtonsa suulla ensin sanoo E10:n vahingoittavan ja seuraavana päivänä sanoo,että sen tekeekin vain EU:n ulkopuolinen bensa, menee loppukin uskottavuus.
Ja jos auto sitten todella vahingoittuisi, todistustaakka on autolijalla, joka joutuisi pitkään ja kalliiseen oikeustaisteluun jättimäisiä öljy-yhtiöitä ja autonvalmistajia vastaan,houkutteleeko? Toinen puoli asiaa on sitten se, ettei E10 todellisuudessa edes vähennä hiilidioksidipäästöjä,kysymys on vain laskennallisesta kikasta. Jopa itse ilmastonmuutoksen profeetta ja nobelisti Al Gore Yhdysvalloissa kutsuu nyt ekobensiiniä "petokseksi", joka rikastuttaa vain Keski-Lännen maissinviljelijöitä ja muutamaa pirtutehtailijaa.
Autoilija joka karttaa E10:a ei suinkaan ole luulojen ja urbaanien legendojen uhri,vaan omaa järkeään käyttävä kuluttaja, joka on menettänyt uskonsa päättäjiensä viisauteen.