lauantai 12. toukokuuta 2012
Shelby-Mustangin luoja kuoli
Uutinen
Ehdinpä minäkin tutustua tuhannen kilometrin verran, mm. Miamista Orlandoon-Cape Kennedyyn ja takaisin erääseen Carroll Shelbyn tunnetuimpaan tuotteeseen, Mustang Shelby GT:n, 400 hevosvoimaiseen makupalaan, josta kuva floridalaisen motellini pihalla yllä.
Kerrassaan makea vehje, kaistan vaihto vanhukseltakin sujui Miamia lähestyessä tiukassa kuuden kaistan liikenteessä kuin "tuli ja leimaus". Tippa tuli silmään, kun auto piti jättää taas Hertzille! Alla muutama lisäkuva Shelbystä. Uudessa Mustang Shelby GT:ssä taitaa olla jotain 444 hp, Shelby GT 500:ssa yli 600 ja huippumallissa tasan tuhat konia.
Shelby GT edestä
takaa
Ja pilotin paikalta
Punavihreän terrorin lähtölaukaus Italiassa?
Uutinen
Moottoripyörillä liikkuvat anarkistit siis ampuivat italialaista ydinvoimapomoa Genovassa. Oliko tämä lähtölaukaus uudelle punavihreälle terrorismin aallolle Euroopassa? Turvautuuko viherliikkeen äärisiipi taas murhiin vastustaessaan ydinvoimaa?
1970-luvullahan kotoperäisen terrorismin kopla, "punainen armeijakunta" otti vangiksi ja teloitti jopa Italian silloisen pääministeri Aldo Moron.
Pitäisikö meilläkin ydinvoiman johtohenkilöille ja kaivosten vastaaville järjestää erityissuojelua? Toivottavasti SUPO valvoo, onhan meillä Suomessakin ollut varsin korkealla taholla näiden terroristien sympatiseeraajia ja auttajia. Sattumalta lähden lomalle juuri Genovaan vajaan parin viikon päästä, toivoa täytyy, että tapahtuma oli ainoa tuossa kaupungissa.
perjantai 11. toukokuuta 2012
torstai 10. toukokuuta 2012
"Kaivosala kaivaa hautaansa" - Ja hesari väsää arkkua
HS-pääkirjoitus tänään
Helsingin Sanomat vallannut vihreiden iskuryhmä paahtaa kaivosten haitoista joka jumalan päivä, nyt pääkirjoituksessa. Olisihan se ihan kauheaa,jos maa saisi uusia työpaikkoja ja hyvinvointia tuottavaa teollisuutta, jota ei voida viedä Kiinaan. On ilman muuta odotettavissa Greenpeacen (lue: RedWar) "iskuja" kaivosteollisuuteen,kenties nuo linnut jo olivat ensimmäinen. Moskovasta virtaa komentoja rengeille nyt, kun uraaniakin on löytynyt. Pohjoisen ihmiset eivät muutamia viherhuuhaita lukuunottamatta vastustane työpaikkojen tuloa, eläähän vaikkapa Utsjoki täysin etelän rahoilla. "Käymättömiä korpimaita" Suomesta kyllä löytyy kaivosten jälkeenkin, olemmehan EU:n villieläinreservaatti, susia kuljeksii pihoilla jo Vihdissäkin uutisten mukaan, on vain ajan kysymys, milloin pistävät koulumatkalla olevan pienen piltin poskeensa.
keskiviikko 9. toukokuuta 2012
Sähköauto poltti talonkin
Iltasanomat
Sähköauton vaarallisuus sai taas uuden todisteen, paloi auto ja paloi talo, korvanneeko vakuutus?
tiistai 8. toukokuuta 2012
Suomen ilmavoimatkin nähnyt ufoja!
Armeijan julkaisu Ruotuväki kertoo Suomen Ilmavoimien ufo-havainnoista aikoinaan (keskiaukeaman juttu tässä digiversiossa):
Ruotuväki
Tästä muistui mieleeni eräät oudot tapahtumat aikoinaan, kun kirjoitin tiedejuttuja Tekniikan Maailmaan. Jossain vuoden 2005 paikkeilla kirjoitin konseptin pitkästä jutusta nimeltä "Aurora". Olin sitä varten käynyt nuokkumassa Nevadan "Area51":n liepeillä ja kuvaamassa Las Vegasin McGarranin kentän syrjäisestä terminaalista aamuisin alueelle lähtevää tunnuksetonta (mutta radiokutsuna "Janet") B-737-koneiden armaadaa:
JANET
"Aurora" oli koodinimi spekuloidulle vakoilukone SR-71 "BlackBird":n seuraajalle, sen piti lentää 5-6 kertaa äänen nopeudella 40 km:n korkeudessa. Mm. FAS (Federation of American Scientists) tuntui uskovan koneen olemassaoloon. Kysyin mahdollisia havaintoja näin nopeasta koneesta myös Ilmavoimien esikunnasta. Viikko tiedustelustani tiedottajansa, tohtorismies vastasi: "Emme voi kertoa havainnoistamme". Siis ei kiistänytkään. Erikoisin juttu tapahtui päivää ennenkuin juttu olisi mennyt painoon. Edesmennyt toimituspäällikkö Kari Toivonen soitti minulle ja sanoi: "Keskustelimme eilen illalla eräiden asiantuntijoiden kanssa ja juttusi menee hyllylle, sitä ei julkaista". Olin ällikällä lyöty ja vielä enemmän kun lehti kuitenkin maksoi koskaan julkaisemattomasta jutustani minulle. Myöhemmin sivusin varovasti aihetta SR-71:n ohessa (joka oli pääsyyllinen ufo-havaintohin) UFO-jutussani:
TM 8-2005
Miksi Eurooppa unohti magneettilevitaatiojunan kehittelyn?
(Kirjoittajan joulukuussa 2010 ottama kuva MAGLEV-junasta Shanghain SongYangin pääteasemalla)
Oli upea kokemus "lentää" maanpinnalla 431 km/h magneettikentässä kelluvalla "MAGLEV"-junalla Kiinan Shanghain Pudongin kansainvälisen lentokentän ja 30 kilometrin päässä olevan SongYangin kaupunkiterminaalin välillä. Koko matkaan kuluu 7 minuuttia 20 sekuntia. Juna kiihdyttää täysin äänettömästi ja tärinättömästi neljä ensimmäistä minuuttia ja täyttä vauhtia 431 km/h pidetään tasan minutti, loppu ajasta menee jarrutukseen, joten keskinopeudeksi näin lyhyellä matkalla tulee vain 250 km/h. Kokeissa tällä saksalaisen Siemensin valmistamalla koejunalla on ajettu yli 500 km/h ja se on ollut säännöllisessä liikenteessä jo yli 10 vuotta ilman uutisoituja onnettomuuksia. Energiaa kuluu kuulemma vain 1/7 pyörällisen junan vastaavasta. Ajoin kahteen kertaan edestakaisin tuon vain 80 juania eli 8 euroa maksavan matkan, upea kokemus tulevaisuuden junasta. Miksipä ei periaatetta voisi soveltaa autoonkin? Kirjoitin jutun Magneettimediaan ja e10bensiiniin niiden kolumnistina tuolloin, mutta valtalehdistö, kuten Helsingin Sanomat ei halunnut juttua, on kuulemma oma Kiinan kirjeenvaihtaja, joka ei kuitenkaan tunnu olevan kiinnostunut tieteestä ja teknologiasta.
MAGLEV-juttuni e10bensiinissä
maanantai 7. toukokuuta 2012
TUTKIMUS: Ilmaston lämpeneminen johtuukin kasvisyöjien pieruista
Uutinen
Näin ovat siis viisaat tiedemiehet päätelleet, dinosaurusten pierut lämmittivät ilmakehää jopa 10 astetta C keskilämpötilana. Vihreäthän ovat ja yrittävät pakottaa muutkin kasvissyöjiksi. Voitaisiinko tästä vetää johtopäätös, että ilmaston lämpeneminen johtuukin viherkansan pieruista?
sunnuntai 6. toukokuuta 2012
Kiitos nyt tästäkin vähästä hesari!
Talvivaara/tuulimyllyt -keskustelu tapettiin hesarissa alkuunsa. Toivoin vastakommenttini hyväksymistä, mutta ei näy ei kuulu, eli Tuulivoimayhdistyksen propaganda jäi viimeiseksi. Oliko kysymyksessä tapaturma vai erittäin rohkea toimittaja,joka edes alkuperäisen kommenttini yli vuoden boikotin jälkeen julkaisi, jää epäilemättä ikuiseksi salaisuudeksi. Toivon, että osasi peittää jälkensä,etteivät uskonveljet kosta kengänkuvalla. Ja koko tuulivoiman hulabaloo johtuu vain siitä, että EU käskee. Ja EU käskee, koska EU:n pitää olla "esimerkki" muulle maailmalle. No, muu maailma, eli Yhdysvallat, Venäjä, Kiina, Intia jne. ei suostu tulemaan mukaan tähän narripeliin ja pian näemme kauppasodan lentoliikenteen päästömaksujen johdosta. Siinä Eurooppa voi vain hävitä, eli tuleehan meistä maailmalle esimerkki äärimmäisestä typeryydestä, maanosasta, joka hirttää itse itsensä byrokratiaansa.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)