torstai 1. syyskuuta 2011

E10-bensiinin testiauto hajosi Saksassa!




Ei päivää, ettei "hyviä" uutisia ilmastohömpän ja sen liitännäisilmiöiden vastustajille ;=)!



YLE

6 kommenttia:

  1. Tosin kyseessä on Opel joten ei mikään ihme jos hajoaa.

    VastaaPoista
  2. Ei tästä nyt kannata tämän asian takia ruveta toogaansa repimään. Kyseessähän oli nimenomaan testi sellaisella autolla johon EI suositeltu 95E10-bensaa. Joten mitä uutisarvoa on sillä, että vasta 27 000 km jälkeen auton bensapumppu hajoaa? Tämmöisen nollauutisen esiinnostamisella blogi lähinnä tekee itsensä naurunalaiseksi. Itse olen ajanut 95E10-bensalla viime vuoden alusta lähtien. Ei ongelmia, jos nyt ei kulutuksen lievää laskua uuteen bensaan siirtymisen jälkeen sellaiseksi katsota.

    VastaaPoista
  3. Valmistajan mukaan kyseiseen malliin ei E10 sovi, mutta hyvä osoitus siitä, että etanoli voi kylläkin olla haitallista autolle.

    VastaaPoista
  4. @anonyymi 2.

    Blogille saa toki vapaasti nauraa ;=).
    Tosiasia kuitenkin on, että auto hajosi nimenomaan E10-bensan johdosta.

    Kuinka paljon nimimerkki on ajanut E10-bensalla (kilometreissä)? Tuo luonnonlakien vastainen väite, että E10 vähentäisi polttoainekulutusta tekee nimimerkin muutkin väitteet epäiltäviksi.
    Etanolissa on vain 2/3 bensiinin lämpöarvosta ja kun sitä on tuplaten, teho pakostakin laskee, ei tosin paljoa, tuon testien mukaisen 2-6%. Hieman tilanne paranee, jos autossasi on täydellinen moottorinohjauselektroniikka ja se on turbo, kuten eräs Saabin malli, jolloin se voi hyödyntää etanolin suurempaa puristuskestävyyttä.

    Aiheesta liikkuu kylläkin paljon "mutu"-tietoa, suuntaan jos toiseenkin.

    VastaaPoista
  5. Mielenkiinnolla odotan ensi talvea ja siitä kuinka se E10 toimii kylmissä olosuhteissa!
    Vuosi on vielä lyhyt periodi testimielessä.
    Tulevaisuudessa kuullaan, kuinka tankit ja polttoaine letkut ja putket kestää E10 käytön.

    VastaaPoista
  6. Minä en kylläkään suostu koekaniiniksi uuden autoni kanssa, vaikka sen pitäisikin pystyä käyttämään myös E10, vaan olen koko ajan tankannut 98:a. Hintaero on pieni verrattuna mahdollisiin riskeihin ja antaahan se saman verran enemmän tehoa kuin maksaa, joten tilanne on win-win.

    VastaaPoista