Mersu EU:n banniin kieltäydyttyään hengenvaarallisesta kylmänesteestä
Daily Mail
Vastuulliset autonvalmistajat, nyt Mercedes Benz, on Britanniassa joutunut EU:n kieltolistalle
kieltäydyttyään siirtymästä Brysselin idoottien vaatimaan kolarissa räjähtävään "ekologiseen" kylmänesteeseen ilmastointilaitteessa.
Näinhän tämä on jo pitkään mennyt. Ei kyse ole siitä miten ihmiskunta pärjää, mitkä ovat meidän elämisenedellytykset. Ei yksittäisiä kuolohuhreja tarvitse huomioida, vaikka kyse olisikin sadoista tuhansista vuositasolla, kuten hiilivoiman ansiosta on. Mikään ei ole tärkeämpää kuin vihreän ituhipin hyvinvointi hänen eläessään eurooppalaisessa hyvinvointivaltiossa sisätiloissa lukien median sylkemää ylistystä siitä, kuinka oikeassa hän juuri ihmisenä on.
Jossain välissä olisi hyvä vaan puhaltaa väli poikki.
Ei tässä ole kyse ituhipeistä eikä edes ympäristöstä, vaan teollisuuskomissaarista joka on omaksunut synnyinmaansa käsityksen siitä mikä on korruptiota ja mikä ei.. Uusi kylmäneste olisi käytännössä Honeywellin ja DuPontin keskenään jakama miljardiluokan monopoli, ja heidän lobbarinsa ovat nähtävästi löytäneet tiensä arvon komissaarin sydämeen, joka sijaitsee sopivasti lompakon kohdalla (http://fi.wikipedia.org/wiki/Antonio_Tajani).
VW ja BMW ovat myös kieltäytyneet käyttämästä kyseistä ainetta ja ovat Mersun ohella kehittämässä omaa CO2-pohjaista kylmäainettaan. Tämä ei tietenkään sovi DuPont&Co suunnitelmiin, joten porua syntyy. Aikaa on kuitenkin 2017 asti ja kolme suurta saksalaista autonvalmistajaa ovat riittävän suuri voima lobbaamaan myös omaa kantaansa, joten eiköhän asia selviä ihan kabinettipuolella ennen kuin direktiivit astuvat voimaan. Lupaan syödä hatullisen mämmiä jos yhtään saksalaista autonvalmistajaa kielletään kauppaamasta tuotteitaan 2017 jälkeen.
CFC-kylmänesteethän aikoinaan kiellettiin, koska oletettiin niiden tuhoavan otsonikerrosta. Vaikka noista laboratoriomitan kokeista jopa nobel jaettiin, ei asia ilmeisesti ole ollenkaan niin selvä, otsoniaukko, josta ei edes tiedetty ennen satelliitteja 1973, muuttuu aivan ennustamattomasti vaikkei CFC-yhdisteitä enää lasketakaan ilmaan. Ironista on, että CFC-yhdisteet korvanneet ovat kymmeniä kertoja voimakkaampia "kasvihuonekaasuja", eli ojasta allikkoon...
Hannu T Tanskanen, Vapaa tiedetoimittaja, Tekniikan Maailman tiedekirjoittaja 2003-2008, Muutos 2011 puolueen eduskuntavaali 2015 ehdokas. Vihdin kunnan 2. varavaltuutettu, ympäristölautakunnan jäsen, katselmusjaoston puheenjohtaja, ilmastostrategiaryhmän jäsen, Vihdin Veden johtokunnan varajäsen, Vihdin perussuomalaisten hallituksen jäsen ja varajäsen 2012-2014, Vihdin perussuomalaisten eurovaaliehdokas 2014.
Ilmastoblogien "Top 10" listalla 2013
Medianäkyvyyden asiantuntija CISION on listannut Suomen 2013 "Top 10" ilmastoblogit. Tämä blogi on ensimmäisenä kriittisenä blogina sijalla 8. Linkkiluettelossa (alla) CISION:n sivu.
"Seuraa niitä,jotka etsivät totuutta,
vältä niitä,jotka väittävät sen löytäneensä"
(Vaclav Havel)
Varaosat ja lisävarusteet historiallisiin ja urheiluautoihin (palvelu suomeksi)
Spareparts and accessories for historic and sportive cars (click picture)
"The absence of evidence is not evidence of absence"
"Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens" (Friedrich Schiller)
UAH lower troposphere temperature data,Mauna Loa CO2 data,NOAA SWPC solar information
"Ei voi kuljettaa totuuden soihtua väkijoukossa käräyttämättä jonkun partaa" ( Sokrates 469 - 399 eaa. )
Näinhän tämä on jo pitkään mennyt. Ei kyse ole siitä miten ihmiskunta pärjää, mitkä ovat meidän elämisenedellytykset. Ei yksittäisiä kuolohuhreja tarvitse huomioida, vaikka kyse olisikin sadoista tuhansista vuositasolla, kuten hiilivoiman ansiosta on. Mikään ei ole tärkeämpää kuin vihreän ituhipin hyvinvointi hänen eläessään eurooppalaisessa hyvinvointivaltiossa sisätiloissa lukien median sylkemää ylistystä siitä, kuinka oikeassa hän juuri ihmisenä on.
VastaaPoistaJossain välissä olisi hyvä vaan puhaltaa väli poikki.
Ei tässä ole kyse ituhipeistä eikä edes ympäristöstä, vaan teollisuuskomissaarista joka on omaksunut synnyinmaansa käsityksen siitä mikä on korruptiota ja mikä ei.. Uusi kylmäneste olisi käytännössä Honeywellin ja DuPontin keskenään jakama miljardiluokan monopoli, ja heidän lobbarinsa ovat nähtävästi löytäneet tiensä arvon komissaarin sydämeen, joka sijaitsee sopivasti lompakon kohdalla (http://fi.wikipedia.org/wiki/Antonio_Tajani).
VastaaPoistaVW ja BMW ovat myös kieltäytyneet käyttämästä kyseistä ainetta ja ovat Mersun ohella kehittämässä omaa CO2-pohjaista kylmäainettaan. Tämä ei tietenkään sovi DuPont&Co suunnitelmiin, joten porua syntyy. Aikaa on kuitenkin 2017 asti ja kolme suurta saksalaista autonvalmistajaa ovat riittävän suuri voima lobbaamaan myös omaa kantaansa, joten eiköhän asia selviä ihan kabinettipuolella ennen kuin direktiivit astuvat voimaan. Lupaan syödä hatullisen mämmiä jos yhtään saksalaista autonvalmistajaa kielletään kauppaamasta tuotteitaan 2017 jälkeen.
CFC-kylmänesteethän aikoinaan kiellettiin, koska oletettiin niiden tuhoavan otsonikerrosta. Vaikka noista laboratoriomitan kokeista jopa nobel jaettiin, ei asia ilmeisesti ole ollenkaan niin selvä, otsoniaukko, josta ei edes tiedetty ennen satelliitteja 1973, muuttuu aivan ennustamattomasti vaikkei CFC-yhdisteitä enää lasketakaan ilmaan. Ironista on, että CFC-yhdisteet korvanneet ovat kymmeniä kertoja voimakkaampia "kasvihuonekaasuja", eli ojasta allikkoon...
VastaaPoista