Minua on jo pitkään askarruttanut se, että miten nuo sähköautot lämmitetään talvella? Hukkalämpöä kun ei synny, niin kuvitellaan tilanne, että on aamu ja ulkoilman lämpötila on -31C ja pitäisi ajaa töihin vaikkapa sellaiset 35 Km. Itse olen kouluaikoina ajellut litrasella (1.0ie)FIAT UNO:lla kouluun kovissa pakkasissa ja se oli kuin olisi nelipyöräisellä pakastimella ajanut :). Pitääkö sähköautoihin asentaa vaikkapa sata kiloa vuolukiveä, joka sitten lämmitetään yön aikana, että aamulla tarkenee lähteä töihin, tai minne itse kukin on matkalla?
Hannu T Tanskanen, Vapaa tiedetoimittaja, Tekniikan Maailman tiedekirjoittaja 2003-2008, Muutos 2011 puolueen eduskuntavaali 2015 ehdokas. Vihdin kunnan 2. varavaltuutettu, ympäristölautakunnan jäsen, katselmusjaoston puheenjohtaja, ilmastostrategiaryhmän jäsen, Vihdin Veden johtokunnan varajäsen, Vihdin perussuomalaisten hallituksen jäsen ja varajäsen 2012-2014, Vihdin perussuomalaisten eurovaaliehdokas 2014.
Ilmastoblogien "Top 10" listalla 2013
Medianäkyvyyden asiantuntija CISION on listannut Suomen 2013 "Top 10" ilmastoblogit. Tämä blogi on ensimmäisenä kriittisenä blogina sijalla 8. Linkkiluettelossa (alla) CISION:n sivu.
"Seuraa niitä,jotka etsivät totuutta,
vältä niitä,jotka väittävät sen löytäneensä"
(Vaclav Havel)
Varaosat ja lisävarusteet historiallisiin ja urheiluautoihin (palvelu suomeksi)
Spareparts and accessories for historic and sportive cars (click picture)
"The absence of evidence is not evidence of absence"
"Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens" (Friedrich Schiller)
UAH lower troposphere temperature data,Mauna Loa CO2 data,NOAA SWPC solar information
"Ei voi kuljettaa totuuden soihtua väkijoukossa käräyttämättä jonkun partaa" ( Sokrates 469 - 399 eaa. )
Ketään ei kiinnosta.
VastaaPoistaLuit kuitenkin ;-)
VastaaPoistaJyväskylässä oli yks Prius kärähtäny.
VastaaPoistaEi tarvita suuria ennustajan lahjoja miten litium-ioni -akut toimii pakkasella. Parempia materiaaleja odotellessa hinausautot kiittää :)
VastaaPoistaT, Oulu
Minua on jo pitkään askarruttanut se, että miten nuo sähköautot lämmitetään talvella? Hukkalämpöä kun ei synny, niin kuvitellaan tilanne, että on aamu ja ulkoilman lämpötila on -31C ja pitäisi ajaa töihin vaikkapa sellaiset 35 Km. Itse olen kouluaikoina ajellut litrasella (1.0ie)FIAT UNO:lla kouluun kovissa pakkasissa ja se oli kuin olisi nelipyöräisellä pakastimella ajanut :). Pitääkö sähköautoihin asentaa vaikkapa sata kiloa vuolukiveä, joka sitten lämmitetään yön aikana, että aamulla tarkenee lähteä töihin, tai minne itse kukin on matkalla?
VastaaPoistaKuollut ajatus koko sähköauto Suomen talvessa, toinen puoli akun varauksesta menisi lämmitykseen, että edes tuulilasi pysyisi sulana.
VastaaPoistaMutta,kun ilmastonmuutos etenee ei tarvii lämmitystä lainkaan, heh heh heh...
Poista