sunnuntai 18. toukokuuta 2014

Heh...talvella Juha voi olla vaikeuksissa sähköautonsa kanssa...

UUTINEN - VIIKONLOPUN ILTASANOMAT Kun ei kulje helteelläkään ...

7 kommenttia:

  1. Ketään ei kiinnosta.

    VastaaPoista
  2. Jyväskylässä oli yks Prius kärähtäny.

    VastaaPoista
  3. Ei tarvita suuria ennustajan lahjoja miten litium-ioni -akut toimii pakkasella. Parempia materiaaleja odotellessa hinausautot kiittää :)

    T, Oulu

    VastaaPoista
  4. Minua on jo pitkään askarruttanut se, että miten nuo sähköautot lämmitetään talvella? Hukkalämpöä kun ei synny, niin kuvitellaan tilanne, että on aamu ja ulkoilman lämpötila on -31C ja pitäisi ajaa töihin vaikkapa sellaiset 35 Km. Itse olen kouluaikoina ajellut litrasella (1.0ie)FIAT UNO:lla kouluun kovissa pakkasissa ja se oli kuin olisi nelipyöräisellä pakastimella ajanut :). Pitääkö sähköautoihin asentaa vaikkapa sata kiloa vuolukiveä, joka sitten lämmitetään yön aikana, että aamulla tarkenee lähteä töihin, tai minne itse kukin on matkalla?

    VastaaPoista
  5. Kuollut ajatus koko sähköauto Suomen talvessa, toinen puoli akun varauksesta menisi lämmitykseen, että edes tuulilasi pysyisi sulana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta,kun ilmastonmuutos etenee ei tarvii lämmitystä lainkaan, heh heh heh...

      Poista