maanantai 2. marraskuuta 2009

Britannian hallitus pelottelee lapset "Hiili Hirviöllä"





theaustralian



"IF you don't reduce your carbon footprint, then puppies will drown and bunny rabbits will die. And a terrifying, jagged-toothed monster with crazy hooked hands will descend from the clouds to eat you up.

Believe it or not, that is the message being delivered by the British government to children, in a L6 million ($10.7m) advertising campaign designed to scare the next generation witless about the alleged horrors of global warming.

Taking environmentalist propaganda to a new low, the TV ad shows a father reading a nightmarish bedtime story to his perturbed-looking young daughter.

He tells her of a land where the "weather is very, very strange". There are "awful heatwaves" and "terrible storms and floods". A cartoon bunny is shown crying as it starves on the dried, cracked earth, while elsewhere a puppy drowns in floodwaters.

Above it all, a sooty, blackened monster - CO2 made hideous flesh - surveys the horrors with a grotesque grin on its face"


Ja mitä painettu media, sitä filmintekijät. Joulukuun 18. tänä vuonna saa ensi-iltansa James Cameron´in ("Titanic" etc.) ohjaama ekothrilleri "Avatar", pelätkää lapset, "Carbon Monster" tulee ja syö teidät!

"Avatar"-traileri


"Greenie Watch" Helsingin Sanomien ilmastouutisoinnista.


HS maanantai 2.11.2009

Ilmastouskolle myönteiset artikkelit/uutiset:


1. Pääkirjoitussivu - Vieraskynä: "Päästökaupan mekasnismit uusittava" (Alec Estlander/Juha Seppälä)

2. Pääuutissivu (otsikko): "Ilmastonmuutos panee Suomen olot uusiksi"

3. Sivu A5 - Kotimaa: " Luvassa leutoja talvia, sateita, tulvia, hellettä" (Heli Saavalainen - koko sivun juttu)


Ilmastouskolle myönteisiä juttuja: 3 kpl

Ilmastokriittisiä juttuja: 0 kpl

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti