keskiviikko 25. huhtikuuta 2012

"Karvalakki"-Mustangissa nyt 305 hp!

Floridassa oli tilaisuus ajella kolme päivää uuden Mustang 2013:n perusmallilla,jossa aiemmin oli 201 hp. Nyt auto tuntui kumman tehokkaalta ja todellakin, kannen alla oli uusi 3,7 l V6, jossa 305 hp! Tästä siis lähdetään, huippumallissa Mustang Shelby GT 500 on 800 hp ja sen voi vielä tehtaalla tuunata tasan tuhanteen koniin. Näitä ei tehdä kuin tilauksesta joku 30-40 kpl. Tehokkain Mustang, jota meikäläinen on Floridassa viime syksynä ajanut, on Shelby GT, jossa tasan 400 hp. Kuva yllä viime viikonvaihteen 305-heppaisesta. Tässä sama takaapäin: Mustang 305 hp Ja pilotin paikalta: Makeita vehkeitä, vesi tulee silmään, kun pitää luovuttaa takaisin ja vielä enemmän,kun muistaa, mitä maksaisi auto ja sen pito koti-Suomen sosialistisessa tasavallassa, jossa hallitus sanoo sinulle, millä ajat. Siis jenkeissä tämä 305-hevosvoimainen maksaa n. 22 000 taalaa, eli selvästi alle 20 000 euroa ja kun bensa maksaa noin 50 eurosenttiä/l, ei keskikulutus, joka sekin on vain 8 l/100 km luokkaa, hätkähdytä. Pari lisäkuvaa Mustangista "Seralago"-motellin pihassa: Mustang Mustang

6 kommenttia:

  1. @Joo,pakko on taas sanoa,että tämä Googlen "uudistus" on aivan ahterista. Vaikka laitan tekstin konseptissa eri kappaleisiin, systeemi vetää sen lopullisessa versiossa yhteen pötköön ja nyt tuli vielä lopputekstiin alleviivaus,jota en
    laittanut. Miksi ihmeessä hyvää ja toimivaa systeemiä aletaan räpeltää huonommaksi vain "uusimisen" nimissä?

    VastaaPoista
  2. Shellin V-poweri näytti olevan 1.81€ tänä aamuna. Eli tankin täyttö maksaa melkein 1000 markkaa!
    No, valtiohan tarvitsee verotuloja tuotannon siirtämiseksi Kiinaan ja kiinalaisten kouluttamiseksi suomalaisissa oppilaitoksissa. Puhumattakaan eurooppalaisesta pankkituesta...

    VastaaPoista
  3. Eikö tiedetoimittajaksi itseään kutsuvan kuuluisi puhua kilowateista?

    VastaaPoista
  4. @ Anonyymi I

    @Heh...

    Mehän olemme tässä jutussa jenkkilässä,emme hienostelevassa Wanhassa Euroopassa ja usko tai älä,jenkit kyllä käytännössä puhuvat edelleen hevosvoimista mm. autojen mainonnassa, onhan se muhkeampi lukukin kuin kilowatti,josta mieleen tulee vain sähkökiuas;).

    Ja mitä tulee tittelöintiin,en ole enää mihinkään lehteen kirjoittava tiedetoimittaja,vaan vapaa ja vallaton blogisti. Jos kirjoittaisin edelleen esim. Tekniikan Maailmaan, käyttäisin tietenkin kilowatteja,jonka aviisi otti linjakseen jo vuosia sitten.

    VastaaPoista
  5. Suomessa tällaisilla kieseillä ajavat joutunevat pian vankilaan suuren ympäristörikoksen johdosta. On huvittavaa mennä nykyään autokaupoille, kun ensimmäisinä myyntiargumentteina kerrotaan jostain fucking co2-arvoista. Ennen oltiin enimmäkseen kiinnostuneita tehoista ja kiihtyvyydestä yms.

    VastaaPoista